mandag 8. oktober 2007

Washington DC


I helga var det igjen tid for en liten roadtrip. Denne gangen til Washington DC. Vi reiste på fredagen etter skolen, noe som viste seg å ikke være så smart i og med at det var det alle andre og hadde tenkt. Så vi brukte ca 6 timer på en tur som var beregnet til 4. Vi bodde i huset til en amerikaner(dvs foreldrene hans), så vi var en amerikaner og fem fra resten av verden. Så det er ikke tvil om at de er gjestfrie her borte!!


Vi sto opp tidlig lørdag for å reise ned til byen, første stoppe sted var et kjøpesenter for å ta metroen. Her fikk en av jentene prøve en klokke til 50000 dollar, men selv med dagen kurser var litt i det meste laget. Ellers så brukte vi dagen til å se det som må sees når en er i DC. Nå hadde jeg vært der før så jeg hadde sett mye av det før. Men vi var innom Natural Historic Museum og så på Hope Diamond som var ganske fin. I tilegg hadde de masse steiner fra Froland (ikke fullt så fine), Tvedestrand og andre plasser langs kysten der (ingen fra Grimstad). Alle fant steiner fra sitt land bortsett fra karen fra New Zealand. Etter å ha vandret rundt hele byen i solsteika (noen grader over 30 i skyggen) var vi alle rimelig slitne så vi reiste vi for å se VA tech spille fotball hos en kamerat av han vi bodde hos.



Søndag besøkte vi først Holocast museumet. Det er et vedlig bra museum, som et dokument på det som skjedde. New Zealand fant et flagg som viste at også hans land hadde bidrat med med noe. Vi reiste så til Air and Space Museum. Her hadde de utstilt noe fra historie museet(bla. skoene fra trollmannen fra OZ og R2D2) som er under oppussing sammen med flyene så noe for en hver smak. Dagen gikk fort så vi rakk bare en kjøretur gjennom Gorgetown før det var på tide å peke nesen tilbake til Blacksburg. Så det må nok bli i alle fall en tur til for å se alt som byen har å by på.

Det var og første bilturen med den "nye" bilen. Nå har skiltene og kommet så nå kan dere gjette hva som står på de!

8 kommentarer:

Audun sa...

Jeg gjetter "Reddal"!

Anonym sa...

jeg gjetter "Kaare"

Anonym sa...

gjetter "grimstad" hilsen hocli

Audun sa...

Vi er på samme bølgelengde broder :-) Men jeg fikk et hint om at mitt forrige kanskje var feil, og jeg tror du tenker for stort så jeg sier:
-Gå "Lauvnes"!

Anonym sa...

jeg gjetter froland.

Anonym sa...

hei,hei.. e ikkje steinene fra froland fine???

Anonym sa...

Det må ha vært Frolandsrubinen:)
Juhu Kåre, jeg har ikke visst om denne siden jeg før jeg plutselig treff på larsen her i trondheim sentrum:) Konge å oppdatere seg litt på livet ditt der henne. Håper det står bra til med deg!

Anonym sa...

Fra Ragnfrid:)