torsdag 4. oktober 2007

Oppsumering


Nå har jeg endelig fått meg et kamera så jeg kan få tatt litt bilder av det som foregår her borte. Men først for å ta en oppsumering fra hva som ha skjedd siden sist og noen bilder som jeg har lånt av andre. Turen til Virgina Beach var knall. På lørdagen lå vi på stranda hele dagen med Blue Angels flygende over hodene våre(jeg fant ne. Prøvde litt surfing men det var ikke noe særlig bølger å snakke opp så ga opp det etter noen forsøk. Vannet var en ca 25 grader og lufta 30. På vei hjem var vi innom Williamsburg som er en by som er bevart som den var for 200 år siden med folk kledd ut og liv i butikkene. Etter en time der gikk vi lei og reiste på shopping på outletmallen som ligger like ved, faktisk rett ved der IC bodde for et år.



I det siste har det vært mye skole, midt semestere på løpene bånd. Det jeg har rukket er å gå på fotballkamp. Vi knuste motstanderen 44-3. Kamptiden er 60 min, men like vel tar det over 3 timer å se en kamp pga av alle pausene, så det blei litt i det lengste laget. Men jeg satser på å få biletter til en av de virklige store kampene i oktober hvor det er litt mer gjevnt mellom lagene. Før kampene er det en eneste stor fest på alle parkeringsplassene på skolen, så kalt Tailgating. Folk kommer med pickupene sine å slår ned enden på den å bruker den til å sitte på. Dette er den enste tiden det er lov til å drikke offentlig, noe politiet ellers slår hardt ned på. Folk kommer kl 8 om morgene og rigger seg til med øl og grill og blir der til kampen starter tolv. En ekte amerikansk opplevelse!!


Forrige fredag så jeg de første nordmenn på to månder i form av Turboneger. Jeg og to finner (som faktisk heter Annti og Pekka) reiste til North Carolina (det dype sør) for å se på. Som det kanskje vises av bildene så var konsert lokalet mer som et skur. Den ble etter hvert fylt med folk, blant annet mye så kalte rednecks. Det var en konge konsert jeg prøvde å få bandet's oppmerksomthet ved å rope Heia Norge, men jeg gav tilslutt opp når stemmen begynte å svikte.
Til helgen er vi en gjeng som skal på tur til Washington DC så nå som jeg har fått meg kamera så blir det forhåpentligvis litt flere bilder!



5 kommentarer:

Anonym sa...

Som sagt...konge med blogg! Har ikke så mye fornuftig å si, for vi prates jo på msn, men men

woo det rimte!

Anonym sa...

ahh...en ting til...

http://www.adressetidende.no/oppslag.html?id=3977&frameID=3&languageCode=NO

The Wall i fjæreheia! Hvor kult hadde ikke det vært på en skala

Anonym sa...

Hei du! Oppdaga plutselig denne sia. Gøy å følge med på deg. Nyheter: Annki har fått seg kjæreste. Du vet det sikkert allerede, men tenkte jeg kunne skrive det så flere får vite det. Jeg er akkurat kommet inn i ny leilighet. Kos deg videre

Audun sa...

Hils Jari, Toni og Pekka fra meg! Spør gjerne om de har noen gode historier fra den store finske vinterkrigen!

Kos deg videre, jeg skal prøve å skvise inn en link til bloggen din på min.

Anonym sa...

"I have been reading your entries during my afternoon break, and I have to admit the whole article has been very enlightening and very well composed. I thought I would let you know that for some reason this weblog does not display well in Net Explorer 8. I desire Microsoft would quit changing their software. I have a question for you. Do you mind exchanging blog roll inbound links? That would be genuinely cool! "

--------------------------------------------
my website is
http://electric-drums.net

Also welcome you!